SZKOLENIA Z ZARZĄDZANIA

Każdy z nas codziennie zarządza – przede wszystkim swoim czasem oraz środkami. Ponadto wciąż dokonujemy wyborów, wyznaczamy i osiągamy określone cele. To wszystko jest zarządzaniem. Jest ono nieodłączną częścią naszej cywilizacji, dlatego też każdy, kto pozna jego tajniki, może liczyć na uznanie ze strony społeczeństwa. Sam proces powstawał już w okresie łączenia się ludzi w grupy. Nawet wśród ludzi pierwotnych występował lider, który pełnił kluczową rolę dla działania całej mikrospołeczności.

Zarządzanie to profesja ponadczasowa, a dobry menadżer zawsze znajdzie pracę. Ale żeby zostać dobrym menadżerem, należy się kształcić. Jednym ze sposobów na zdobycie niezbędnej wiedzy są szkolenia z zarządzania. Znajdziecie je w mojej ofercie. A teraz kilka słów o tym, jakie zagadnienia poruszam podczas zajęć.

Klasyczne funkcje zarządzania obejmują cztery grupy czynności - planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolę. Definicja zarządzania często dopuszcza zamienne używanie tego pojęcia ze słowem kierowanie. Jest to działanie, które ma na celu wpłynięcie na innych ludzi, zgodnie z założeniami tego, kto nimi kieruje.

Peter Drucker, nazywany guru zarządzania, wyróżnia siedem cech, które charakteryzują dobre zarządzanie:
1. Zarządzanie dotyczy przede wszystkim ludzi.
2. Zarządzanie jest głęboko osadzone w kulturze.
3. Zarządzanie wymaga prostych i zrozumiałych wartości, celów działania i zadań jednoczących uczestników organizacji.
4. Zarządzanie powinno doprowadzić do tego, by organizacja była zdolna do uczenia się.
5. Zarządzanie wymaga komunikowania się.
6. Zarządzanie wymaga rozbudowanego systemu wskaźników.
7. Zarządzanie musi być jednoznacznie zorientowane na podstawowy i najważniejszy rezultat, jakim jest zadowolony klient.

Reasumując, każdy jest w stanie nauczyć się zarządzania. Z dobrym trenerem zarządzania to proste!

 

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Zarządzanie odbywa się zazwyczaj w następujących obszarach:

1. Zarządzanie emocjami

Emocje to czynnik towarzyszący człowiekowi w każdej minucie życia. Ważne jest, by rozumieć, co się czuje w danej chwili, ponieważ w ten sposób dowiadujemy się, czego nam potrzeba. Żeby móc zarządzać emocjami, trzeba je najpierw nazwać. Nie wolno ich w sobie dusić, często odbija się to na naszym zdrowiu, zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Nie zawsze jednak jest odpowiedni moment na „wyrzucenie z siebie” kumulujących się emocji. Trzeba wiedzieć, kiedy możemy sobie na to pozwolić. Dobrze jest poradzić się osoby trzeciej, ponieważ jej obiektywizm może być naprawdę pomocny. Ważnym elementem umiejętnego zarządzania emocjami jest świadomość, że nikt z nas nie jest idealny. Okazywania emocji nie należy traktować jako oznakę słabości – każdy z nas jest tylko człowiekiem. Nie można się ich wstydzić, gdyż w dużej mierze są tym, co czyni nas ludźmi. Szkolenia z zarządzania pomogą Wam zdobyć umiejętność radzenia sobie z emocjami, która w życiu każdego z nas jest przecież bardzo ważna.

2. Zarządzanie zespołem

Każdego dnia spotykamy wiele różnych osób. W pracy stykamy się z osobami, z którymi pracuje nam się bardzo dobrze oraz takimi, z którymi nie możemy się porozumieć. W ciągłym pędzie nie mamy czasu, by zastanowić się, jaką wartością jest człowiek, z którym trudno nam się współpracuje. Może jest on świetnym analitykiem albo doskonałym negocjatorem? A może ma zapał i chęci, których innym osobom w zespole brakuje? Czas, abyś zastanowił się, co zrobić, by Twój zespół stał się jeszcze bardziej efektywny, jeszcze lepiej zorganizowany! Twoim obowiązkiem jest umiejętne zarządzanie zespołem, a co za tym idzie – prawidłowa komunikacja, rozdzielanie zadań, sprawne rozwiązywanie sytuacji kryzysowych, motywowanie i nagradzanie. Dobre zarządzanie zespołem to jedna z kluczowych kompetencji, która decyduje o rozwoju firmy.


zarządzanie zespołem

„Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy”. Peter Drucker

 

zarządzanie czasem

 

3. Zarządzanie sobą

Czy wiedziałeś, że 30-sekundowy spot reklamowy w Polsce kosztuje około 50 tysięcy złotych? Jest to idealny przykład na to, jak cenny jest czas. Zarządzanie sobą to więc właśnie zarządzanie czasem.

Pewnie bywają takie dni w Twojej pracy, gdy masz wiele zadań, z czego 70% zarząd określił jako priorytety. Nie wiesz, za co się zabrać, wszystko wykonujesz w pośpiechu, albo zostajesz po godzinach. Nie zawsze taka sytuacja jest winą innych pracowników, czy zbyt dużej liczby zadań.

Często jest to właśnie kwestia zarządzania sobą w czasie i umiejętności planowania, a także wyznaczania sobie priorytetów. Współcześnie zamiast skupiać się na właściwym wykonywaniu zadań, powinniśmy przede wszystkim koncentrować się na robieniu właściwych rzeczy.

Efektywne zarządzanie czasem to także wykonywanie zadań we właściwej kolejności. Czas nieubłaganie ucieka, nie mamy na to żadnego wpływu. Mamy natomiast wpływ na to, co i w jaki sposób będziemy robić w danym czasie. Pod okiem trenera zarządzania warto więc nauczyć się doskonałego planowania oraz zarządzania czasem. Zapraszam do skorzystania z mojej oferty szkoleń oraz kursów.

 

Szczegółowe informacje na temat kursów oraz szkoleń z zarządzania otrzymacie, kontaktując się ze mną telefonicznie lub poprzez formularz kontaktowy.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.